Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2008 16:42 - По пътя на светулките
Автор: meiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 926 Коментари: 2 Гласове:
1



(из личната ми космогония)


Във време на последни жътви
светулките са нощни стражи.
Единствените дето ме упътват
и в тъмното са белег за кураж.
В ролята, която имам да играя,
светулките, проблясващи монети,
хазартно ме прицелват в края
по дългите опашки на комети.
И прекосявам космоса си тъжен,
разрязвам го като огромна диня,
като сърце целунато от ръжен,
тъй много нажежен, до синьо.
А подир туй отново се събирам
като за сватба с тежките чеизи.
Но, ако още можех да избирам,
избрала бих моминските си ризи
и пролетното слънчево жужене,
вибриращо по кожата на мрака,
с когото щяхме да се женим...
Да, този мрак отдавна бе ме чакал.
И лъч съм по ръбатите му скули,
за да узная: вътре съм летене.
С крила изтрих въздушните си кули
и спомените с бъдещето в мене.
А житото на снопи го завръзвам.
Облечена съм в жътвена позлата,
но след светулките безумно бързам
да стигна във покоя на нещата.
И нивата ми, цялата в стърнища,
прогонва ме и аз си тръгвам боса.
Гладът на мелниците се отприщва.
Хамбар съм, но светулчица ти нося.





Гласувай:
1



Следващ постинг

1. aja - Светулчено...за себе си...
14.01.2011 17:39
"Но, ако още можех да избирам,
избрала бих моминските си ризи
и пролетното слънчево жужене,
вибриращо по кожата на мрака,
с когото щяхме да се женим...
.....
за да узная: вътре съм летене."

и търсим светулките в горещите,наситени нощи,носим ги не приютени в длани,а на челото...на жена или дете!
Благодаря!

цитирай
2. meiia - до aja
15.01.2011 13:31
Светулките май са почти на изчезване, поне по мое непрофесионално в случая наблюдение. Но символт им не изчезва, което е утеха. Много ги обичам от детството още, затова така съм ги опоетизирала, но то не е нужно много, те сами са си нежни като поезия.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 997859
Постинги: 573
Коментари: 2119
Гласове: 8226
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930