Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2009 15:39 - Празнична корида
Автор: meiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 751 Коментари: 3 Гласове:
0



причини:
   1.седем бика са пуснали на свобода в съседното село.
   2.имам седем желания, а последното е да нямам предните шест.
   3.неизплатеното, за което, според Плъки, някой ден някой ще ме подири,
   когато спра да мисля за последствията.
  
  
Поне не писах за надежди, за мечти и небосклони.
Сто бика бясно риха по утъпкания от въпроси път.
Чупиха ръце молящи, нозе на вярващи и нови клони.
Надявала съм се, до днес, че някой ден ще спрат.

Но пак е ден, като премного дни наподобени други.
Дори и празниците ни са странно вещо повторение.
Трапези, избродирани от вечните и верните съпруги.
Любов, забравила какво е истинското откровение.

И затова мълча, и си предплащам бунта закъсняващ.
Ще бъде късно да ме изкупуват с вярна обич  в рая.
Светът наоколо е пак пиян от празници, не опияняващ.
А аз излизам от пиесата и не искам да се изиграя.

Стига режисьори, стига недомлъвки божии, които
все трябва някакси да схващам вярно, точно, априори.
Искам да е сбъднато, не платено, сито или изпито.
Щастие, за което се не плаща, даже и не се говори.

Затова сега прощавам думите, прослужили идеята,
че онзи ден на истина не е ни лесен, нито е награда.
Седем бика в тръс пристигат. Трябваше да онемея,
но пея във душата си, съборила последната ограда.


 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - щастие
20.04.2009 20:38
за което не се говори! {}

Гейша,пояснявам, не само заради римата... покрай разцъфналите днес череши, асоциация с вишневите градини в Япония през април...Тук вече си ми една Кармен, ама и Фрида - заради биковете, бунта и въпрекизма,
цитирай
2. meiia - :)
21.04.2009 17:38
Как не се сетих за черешите! Не че съм познавач на японската живопис, но асоциацията е видна (стига да не си разсеян:). Ако споменах за римата "там", беше за всеки случай. Защото има "добри хора", които тълкуват нещата съвсем нематафорично:))). Обаче аз с усмивка през цялото време отговарях!:) Гейша си е нещо като хетера, все пак!
А тук казваш Кармен?!:) Де да бях...Че дори и Фрида! Не че нямаме сходни черти, де, но са твърде далечни и спорни:)
Истината каква е. В съседното село наистина някой пуснал на воля малкото си стадо охранени бикове, преди да отиде в болница.Оказа се, че няма институция, която да арестува "опасните нарушители на реда":). После прочетох стихотворението на Плъки и се роди това, по-горното:). Поезията изобщо не е измислена...
;)
цитирай
3. martiniki - аз се възхищавам от гейшите, с всички техни умения
21.04.2009 21:20
и изтънченото можене да са жени - в най-цветния и пълен смисъл на думата, асоциацията ми не беше единствено покрай черешите, вишните и цъфтежа, но нейсе...животът си я прави поезията, той е най-големия фантазьор, тормозител и бебе едновременно ;)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 1002294
Постинги: 573
Коментари: 2119
Гласове: 8226
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930