Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2011 22:57 - Репетиция Шут
Автор: meiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 568 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 24.06.2011 23:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

из  "духовни упражнеия"


Дори не съм си представяла нещо подобно...
Да съм шут в нечий кралски позор. Но ето на,
постъпвам пак милостиво и почти богоугодно
с вечния призив отвътре: :Светлина, светлина!".

Някой крещи и ме срива до кост, гръмогласно:
"Не разбираш от нищо, та ти до смърт не живя!"
И какво като зная за себе си  - всичко е ясно,
замълчавам по-ниска от пръст из зимни нивя.

Друг ми напомня, че губя се с хъс за глупаци.
А сред болка любезна съм: "О мерси, о мерсиии!
В моята бедна душа зимуват само сдухани раци,
които не искат никой с нищичко да ги спаси".

Трети се пробва с ласкателство, но закъснялно.
Сякаш не виждам, че цяла съм в бели тропоски!
"Ваше Величество, платното си не съм изтъкала.
Божият план за мене е само от бегли наброски.

Има да уууча от Вас що успех е и слава, и още
на каквото решат да ме учат и неземните твари.
Онзи съм, шутът, от пира Ви безпаметен снощи.
Но вече се съмна и не ми е време за господари.

Ако трябва Ви огън отвътре, мога да Ви ядосам,
ако смях Ви е нужен, да Ви разсмея. Разплача?!
Но не искайте шут да Ви опрощава и анатемосва.
Той си има съвсем различна, некралска задача."

Е, пределна ми дързост и, мой страх злополучен,
озовахме се нейде, където все размахват шамари.
Колкото кралят неук е, толкова шутът по е научен.
Нищо, че от плесници по страните му пари ли пари.

 

 




Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: meiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 989104
Постинги: 573
Коментари: 2119
Гласове: 8226
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031