Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.06.2014 16:17 - Успоредна поема
Автор: meiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 2022 Коментари: 4 Гласове:
9

Последна промяна: 21.06.2014 01:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Не съм се връщала,  не си събирах „костите”, когато ги оставяха на лешоядите като на маса с изгладнели гости или по разбунтувани площади. Излишна бе душата ми и тръгваше към своя свят, ненаспорила този. Не се опитвай милостиво да послъгваш, че имам смисъл в някакви си коловози. Недей, защото зная, те бесило са по-сигурно от смърт, така протяжно, че разумът дори в познатото ни е безсилен да развидели идеите за важност. Единствено душата ми се осмелява да пърха към любовното си Нищо. Недей, недей над мен да се смиляваш, понеже съм изгубена и нища!   Не съм се връщала. Не исках, макар че там бе цялата История. Поех и ужаса, и риска да стана „нещо на теория”. Почти ме няма. „Костите” ми - там са. Стоят и чакат погребалните агенти. А ти до мен – преди, сега и после сам си дори и в най-щастливите моменти. И аз съм си сама пред цяла костница с нахвърляни по пътя епитафии на недослучени неща, които ядно ще заострят перото на отвъдните ми биографи. Защото трудно ще намерят скелета на чудото Живот, така себично, че, всъщност, чудо е,  когато се разделят душа от тяло, общо от безлично.   Та затова не съм се връщала за „себе си”. Оставях там, по сцените батални, натрапените на душата земни ребуси. И пишех репликите си финални.   И все така, докато да ме срещнеш. Сега не знам кое и как се прави. Мълвиш: ”Ела на мен да се облегнеш...”. Но как,  като сме успоредни прави?! И мога само отдалече да те гледам през разстоянията  от смиреност тихи, да се стопявам  и, безмълвна и безследна, бавно да умирам в стихове.      



Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tomich - ...имаш много истинско светоусещане за реалност!
20.06.2014 22:03
Не зная интуитивно или себеосъзнато навлизаш в дълбоките и мътни води на общото и собственото си психологическо "разнищване", за да стигнеш до онзи Остров на самотата, където всички мечти се превръщат в недостижими холографски образи-илюзии... И в двата възможни случая
имаш много истинско светоусещане за реалност! Споделям го...
цитирай
2. sestra - tomich,
21.06.2014 11:08
:) нарича се Поезия, а човекът, през когото минава това чудо - Поет. Мейя, сърдечно признание ти пращам.
цитирай
3. tomich - Това имах предвид, sestra. :) В ...
21.06.2014 16:54
Това имах предвид, sestra. :)
В Поезията светоусещанията най-често са трансформирани в метафорични образи, символи, които разширяват хоризонта на реалите в Живота, придавайки им блясъка на уникална поетична творба. Но когато в нейния смисъл откриеш дори и зрънце философска мъдрост, тя блести като скъпоценен камък в съкровищницата на Изкуството...
цитирай
4. meiia - до sestra, tomich...
23.06.2014 16:06
Много хубави думи сте казали под стихотворението ми, благодаря ви!
Удоволствие бе за мен да прочета разговора ви, не защото се отнася и за мен, а защото ми е приятно да срещам хора, които имат нужда от по-други критерии за света около себе си, от стихове, от мислене не безкритично, но и утвърждаващо.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: meiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 1001974
Постинги: 573
Коментари: 2119
Гласове: 8226
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930