Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2018 18:12 - Урок за първолаче
Автор: emelika Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2334 Коментари: 2 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Колко голяма трябва да е звездата, за да я видим?  Или може би да е по-ярка?  Но преди всичко е нужно да гледаме към нея. Дори и тогава, ако не искаме да я видим  тя ще остане скрита за погледа.

-          Ники, виждаш ли щурчето под ей тая, голямата тревичка? – пита порасналия батко първокласник по-малката си сестричка.

-          Да. Колко е мъничко!

-          Не, не е мъничко – тревата е огромна. А виждаш ли цигулката му?

-          Не, тя като твоята ли е?

-          Същата, само по-малка.

-          А, виждам я! – Не, батко, не е по-малка – ти си по-голям!

Така си разговаряха децата. Усмихвам се. Как се забавляват.  Спонтанната, необременена, чиста детска мисъл, танцува захласнато с въображението , отдадена на мига от съзерцанието. И се удивлявам.

Усмивка. Мисъл. Удивление.

Ставам пленница на това предадено ми детско триединство. Отдавам му се с наслада, преоткривайки света по детски, втурвайки се смело към мъдростите му по първолачешки.

Реалността придобива нов смисъл и други измерения. Невидимото става видимо. Малкото и голямото се смесват  без глътки от  алисините шишенца. Лилипутствам и гъливерствам. Изпивам росата. Събуждам светулки и палвам фенерчетата им в мрака. Докосвам с дъх струните на малката цигулчица под тревицата и озвучавам тишината. Пробивам  какавидата,чиято пленница тъй дълго бях. Отърсвам се от сковаността и махвам с крехки, прозирни крилца.   Колко съм лека. Невероятно!

Едно шарено топче се търкаля бясно към мен и аха да ме премаже. Разпервам новите си крилца и кацвам върху него. То спира да се върти, разваляйки окръглеността си на безброй безформени пирамидки. Отгоре най-голямата - червена и сгръчкана. Под нея ми се кокорят две бързо мигащи очички. Други две пирамидки размахват гневно пръсчета, а едно пискливо гласче ми закрещя ядовито:

-          Ти какво си мислиш ,че правиш?

Изобщо не ми даде възможност да се зарадвам на метаморфозата си.

-          Кой ти разреши да се трансформиращ, да палиш вълшебните фенерчета,  да си вземаш звук от магическата цигулка и да гълташ жива вода?

-          Аз...не знаех..., че не трябва.

-          Ще оттоваряш! Тръгвай с мен!

-          Къде?

-          В Броселиандовата гора!

Сериозно се изплаших и избягах. Издебнах го докато важно си крещеше, отдало свръх голямо значение както на  мисията си, така и на собствената си незаменимост в нея. Духнах светлината и покрих с листо малката цигулчица. Знам, че който и юнак да е тръгвал за тази гора, не се е връщал.   Схоластиката на Средновековието ли го е  оковавала или ококорения в него Ренесанс го отпраща с паралелното време през девет планини в десета и още се чуди защо не го виждаме, когато стои до нас?

 Не съм ли готова за непредвидени геройства? Защо прибирам крила и се вкакавидявам повторно? В пашкулената кухина чувам само твърдия допир на ограничението от намотаващите се върху ми нишки на социума, вкълбяващи ме, за да мога да бъда търкулвана между световете / каквито и да са те/  като посредник на властелина /който и да е той/ и да се разбивам в нетрайно единство от пирамидки с разликата ,че вместо огромна червена шапка си имам неизползвани крилца, колкото нежни, толкова и силни . Пък и пих от живата вода, която не върнах. Затова мога да пробия отново пашкула, колкото и нишки да са намотани отгоре му.  И когато съм готова, без водач ще тръгна към Пампонския лес. Маслото в светулчените фенерчета е още негоряло и струните на магическата цигулка не са трептели от свободния ми дъх. Защо ми е някакво сприхаво джудже? Не ми трябват посредници за избрания от мен път. Не желая да бъда и ничии посредник, а вестител.

Там накъде, в Светото писание, една повеля все остава недочута: „Бъдете като децата!“

Понякога в нас грейва звезда. Дори не подозираме. Но ако е достатъчно ярка, все някой ще я види – този, за когото е засияла. Отражението в неговите очи е подарък за нас.

Елена Петрова

 

 



Тагове:   урок,   звезда,   крила,   пашкул,   първолаче,


Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lexparsy - Как трябва да завиждаме на децата
16.02.2018 21:13
Ако ги четем и разбираме си спомняме нашето детство, дано сме го имали,
преди да побързаме спешно да им наречем „имената“ на битието им за интегриране и оцеляване в тъй ценната нова религия на социума…
Това си помислих… но не само…
Подсети ни Емелика че и ние виждахме странни и вълшебни неща от истински приказки като деца… които сега са ни нужни.
Престорих се на първолаче и урока ти е по-добър от неделна проповед :-)))
Благодаря!
цитирай
2. emelika - Благодаря, lexparsy!
16.02.2018 23:42
Детето в мен поздравява детето в теб!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: emelika
Категория: Лични дневници
Прочетен: 302305
Постинги: 151
Коментари: 1107
Гласове: 5690
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930